tisdag 20 februari 2007

Nr o Ono!

Ja då har man som resten av nätet, känns det som, skapat en egen blogg. Och det första man kan fråga sig är varför egentligen. Måste ju finnas någon nytta med att ha den. Men som mycket annat så skapade jag den nog för att jag kände att det saknades ute på marknaden.

Vad har jag då tänkt ha denna till? Jo jag tänkte skriva om mitt favorit intresse, dator och tv-spel. Visst det har ju gjorts förut och många gör det idag. Men jag tänkte ur ett perspektiv som inte vinklas så ofta men som nog kommer bli stort framöver, och det jag vill jobba med. Nämligen spel ur ett markandsförings- och affärsperspektiv. Det kan handla om marknadsföring genom, eller av spel och om de olika affärsmodellerna som spelbolagen kommer på för att passa en växande marknad. Kommer blanda nyhetssammanfattningar med mina egna funderingar kring hur framtiden kommer se ut eller hur den ser ut idag. Sen kan det handla om spel i allmänhet också, det får vi se. Tänker låta bloggen ta den form den får och inte nischa in mig redan från början utan ha ett open mind.

Mycket grund har jag från min C-uppsats jag skrev 2006 som handlar om hur Spel kan användas som en kommunikationskanal för marknadsföring. Den bygger på teorier om spel, nya medier och marknadsföring ur ett akademiskt perspektiv med egna funderingar utifrån litteratur och en del spelade spel. Men hoppas få lite mer praktiska kunskaper på vägen att dela med mig av.

Ett av syftena för mig med denna blogg är att samla de kunskaper jag införskaffar på ett ställe. Visst man kan ju spara de i vanliga text dokument, men då skulle man inte få samma feedback som man kan få här.

Så då tutar vi och kör!

Inga kommentarer: