tisdag 27 mars 2007

Mässa, artikel och PS3

Kom tillbaka igår från TUR mässan i Göteborg där jag har varit i helgen och jobbat. Inte haft så mycket tid för skrivande den senaste tiden då det har varit mycket att göra inför mässan. Men nu är den slut så nu kommer jag har mer tid.

Sen har min artikel jag skrev för Svenska Markandsförbundets tidning Tendens Special som handlar om hur Virtuella Världar är en framtida marknadsplats. Ska försöka se om jag kan få lägga upp den snart för läsning, måste cleara det med dom.
Känns riktigt skoj att fått den publicerad, på hela tre sidor! Arbetar på två nya artiklar, men det gäller att hitta tiden att skriva och framförallt omarbeta text och språk. Mer om detta kommer, men är riktigt nöjd med ämnena jag tar upp.

Så äntligen hämtade jag ut min Playstation 3 igår! Har längtat så länge efter den och nu står den bland mina andra härliga prylar. Hunnit koppla upp den mot Internet samt spela lite Resistance Fall of Man. Ska ladda över lite bilder och musik i efter middag, men ser fram mot många härliga stunder med den. Även mycket spännande att se vad Sony kommer att erbjuda framöver för tjänster, vi vet ju redan Home och LittleBig Planet.

Läste en artikel idag om hur svårt det är att tjäna stora pengar på spel. Främst handlade det om kopplingarna mellan förlag, distributör och butiker och hur det inte lönar sig när det i ett litet land som Sverige blir så små kvantiteter som säljs. Håller på och läser en bok som handlar om spelbranschen nu, och den har tagit upp förhållandena och de olika stegen i kedjan. Det är verkligen inte lätt i ett litet land som sagt, speciellt när spel är en färskvara. Det är då som det krävs lite nytänk, och artikeln handlade om Pan Vision och hur de försökte hitta nya sätt att jobba vilket känns helt rätt. Hur det går får framtiden visa.

1 kommentar:

Magnuf sa...

Grattis till PS3an! för ja är inte bitter! :P Måste säga igen att jag är grymt imponerad av din artikel och hoppas på att få läsa mer av dej snart. Hörs!
/Magnus