onsdag 3 oktober 2007

AT&T hotar kunderna, om de klagar eller kritiserar

Har gått och funderat på denna nyhet sen igår. Amerikanska AT&T har i sitt senaste kontrakt för internetanvändningen till sina kunder lagt in en paragraf som tillåter AT&T att stänga av kunden som han/hon beter sig på ett sätt som skadar företaget. Med andra ord, att kritisera AT&T skulle kunna leda till avstängning, vilket är helt otroligt korkat! Vad sänder detta ut för budskap till kunderna om företaget, " köp våran tjänst och var nöjd utan att klaga, eller välj en annan leverantör från början"? Samt att det känns som det motstrider allt vad webben handlar om idag med möjligheterna att lyssna av kunderna och ta till sig krititen för att kunna förbättra produkten så som kunderna vill ha det. Om de istället arbetade med kunderna för att göra deras internettjänst så bra som möjligt, skulle de inte behöva ha den paragrafen i sina kontrakt! Blir verkligen upprörd då ett stort företag som AT&T gör något så otroligt korkat och egoististkt. Det är väl bara att be någon som inte är kund hos AT&T att krititsera?

Inga kommentarer: