måndag 1 oktober 2007

FireBrand - samlingssida för reklam filmer

Jag är en av de många människor som inte uppskattar alla reklam avbrott som görs i tv. Ofta för att det stör i programmet eller filmen, men samtidigt för att reklamen handlar om saker jag inte är intresserad av eller att de inte ger mig nåt att titta på dem. Däremot så uppskattar jag rolig reklam, inte för att jag burkar komma ihåg vad det är reklam för, men rolig reklam är rolig reklam. Läste föra veckan om en ny sida som efter att ha läst, jag verkligen ser framemot, och tycker konceptet är klockrent. FireBrand - en sida som fungerar som en plattform för marknadsförare att lägga upp sina reklam filmer på. Istället för att sända ut reklamen till mottagarna, så är det tänkt att folk ska komma och aktivt kolla reklamfilmerna. Det jag gillar är att de arbetar för att göra det lätttillgängligt med reklamfilmerna, och många ingångar, mobilt, datorn och tvn. Som Google Video så finns möjligheten att ladda ner reklamerna till datorn eller lägga över dem till mobilen att ta med sig och titta på när man vill.

Men för att sidan ska bli framgångsrik gäller det att innehållet håller bra kvalité. Samt att de plockar ut det bästa och distribuerar. Tror sidan skulle dö ganska snabbt om alla företag och märken kan lägga upp alla sina reklamfilmer de någonsin tillverkat bara för att få så stor exponering som möjligt. Jag tror folk är lite på samma spår som jag, att för att man aktivt ska söka upp och lägga tid på att titta på en reklam, ska den vara riktigt skoj eller bra på ett annat sätt. De måste ge mig en tillfredställelse. Men jag tror att de med siten försöker inrikta sig på att det ska vara underhållande, och låter därför det styra deras utbud.
Jag ser framemot att sidan går online så att jag kan undersöka den lite mer. Men gillar konceptet, så länge som det inte blir överflödad av skräpreklam.


1 kommentar:

domarn sa...

Hehe du e en av de två jag menar som uppdaterar din blogg, typ inga andra gör ju de. Nja jag läser din blogg men kanske inte alltid me största möjliga intresse