torsdag 18 oktober 2007

Tankar om bloggens framtid - Hjälp mig!

Har funderat mycket senaste tiden hur jag ska få ihop alla små egna webbprojekt som jag har gående samtidigt... Specielt hur jag ska arbeta vidare med den här bloggen. Efter att jag läst om marknadsföring på webben så har jag känt att jag skulle vilja ha bloggen på min egna domän. Jag har ju soulvision.se, som var den första domänen som jag skaffade, men den säger ju inte så mycket. Sen skaffade jag ju hjelmtorp.com för ett tag sen som jag och satte upp en familjeblogg. Men har kommit på att jag kan ju lägga in subdomäner så att jag i princip skulle kunna ha http://daniel.hjelmtorp.com som en egen sida, vilket säger lite mer och ses som mer seriös tycker jag.
Känns mer och mer som jag skulle vilja ha den här bloggen där istället, men nu är ju adressen "inarbetad" om man ska kalla det för de. Men gillar inte att ha en .blogspot.com adress, utan vill ha en enklare. Så har tankar på att på nåt sätt flytta över allt härifrån till daniel.hjelmtorp.com och använda den som min blogg istället.

Jag har även haft en fundering på om man ska börja blogga på engelska istället för svenska. Kanske inte kommer låta så bra i början eller bli så långa eller många inlägg för att de kommer ta mer tid att skriva, men de snabbas nog upp efter ett tag. Vet inte riktigt än, känns som bättre i längden, och skulle nog behöva träna upp engelskan om jag ska arbeta internatioellt och i en bransch där alla pratar engelska mest hela tiden.

Men jag tänkte att jag vill veta vad ni tycker, ni få som läser bloggen. Hur skulle ni vilja se hända med den, helst förslag på förbättringar med! Kommentera gärna svaren eller maila.

Så min fråga är följande:

  • Ska jag flytta bloggen till daniel.hjelmtorp.com, eller ha kvar den här?

  • Ska jag börja skriva på engelska?

  • Hur annars kan jag förbättra den?
Hoppas på bra feedback!

Inga kommentarer: