fredag 12 oktober 2007

Fredag 12/10

Fredag, äntligen slutet på veckan, fast har några timmar kvar innan jag sätter mig på båten mot fastlandet för en helg av lugn i Stockholm. Men jag hinner nig skriva lite spännande saker som hänt senaste dagarna.

  • En folkpartist har lagt fram en motion om att sänka momsen på spel. Tror att försäljningen av spel skulle öka ganska mycket om spelen blev billigare i Sverige, speciellt då Sverige är ett av de mest aktiva länderna i världen gällande piratkopiering.

  • Call of Duty 4 - Modern Warfare har släppts som demo till PC. Jag har förbeställt det till min PS3a för jag tror inte jag kan njuta av det fullt ut, men ska nog testa att spela demot när jag kommer tillbaka från fastlandet. Men ser starta fram emot spelet.

  • Internetoperatörerna kommer ha större betydelse iframtiden gällande reklamen på nätet. Helst skulle jag vilja slippa reklam på nätet, ur ett privat sysätt. Men ur en jobbaspekt måste jag veta hur reklam kommer fungera för att jag nog kommer arbeta med det. Lite paradoxt men ändå.

  • Fler artister försöker arbeta med nya modeller för att sälja musik, speciellt genom nätet. Trent Reznor från Nine Inch Nails har sagt att han skippat allt vad skivbolag heter och arbetar helt själv med att finasiera och distribuera musiken. Detta hänger ihop med Radioheads senaste försök att fansen får betala vad de tycker skivan är värd. Dessa nya modeller kommer nog bara funka i början för band med en stor skara fans tror jag.

  • Ett av sveriges viktigaste eller största releaser, Kent senaste skiva Tillbaka till Samtiden har redan läckt ut på internet på Piratebay.
Nej nu signar jag snart ut från jobbet för att sätta mig på båten i 3 timmar, suck!

Inga kommentarer: