måndag 8 oktober 2007

Måndag 8/10

Ny vecka med nya spännande händelser. Tänkte prova ett nytt format till bloggen som jag fått inspiration ifrån andra bloggar. Nämnligen att ha sammanfattande listor med nyheter som jag tycker är värda att nämna. En del kan jag nog även dra ut och filosofera mer ingående.

  • Nu är det inte långt kvar till Half-life 2: Orange Box släpps. I USA släpps boxen denna vecka, men här får vi vänta till nästa vecka. Ska köpa den till PC så fort den kommer.






  • Sony släpper denna vecka en ny billigare variant av Playstation 3. Snart börjar den stora rushen inför julen, så det är väl lägligt att de släpper PS3an till ungefär en 1/3 av priset. Enda jag är skeptisk till när jag läser om den är den begränsade bakåtkompabiliteten!! Tror det har stor betydelse då det finns så mycket PS2 spel på marknaden som folk fortfarande vill spela, och vore bra att ha med för att ersätta Ps2an helt. Den nya modellen har 40 GB hårddisk, och Sony har sagt att när alla 60GBs modeller är slut, så kommer 40-modellen ersätta den större varianten helt i Europa. Även detta är jag skeptisk mot.

  • Föra veckan var ett ganska omtalat rykte att Microsoft skulle släppa utvecklarna Bungie löst. Denna veckan blev det bekräftat, men Bungie kommer fortfarande att utveckla åt Microsofts plattform.

  • God of War: Chain of Olympos har släppts som demo till Playstation Portable som spelet utvecklas till. Det verkar som om spelet som helhet är lika bra som demon så kommer det bli lika bra som de två befintliga spelen, och det är inte lite det! Skrev förut att nyheten att ett Kingdom Heart spel utvecklas till PSP kunde vara en anledning för mig att köpa en PSP, kanske jag har en till anledning här med!


  • Commondore 64 blev 1a när IDG rankade den 100 coolaste prylarna genom tiderna.

  • Vad vi konsumentera anser och skriver om produkter påverkar direkt försäljningen. Det visar en ny undersökning som visar att konsumentrecentioner påverkar försäljningen. Allt från bloggar till recentioner på sidor så som Pricerunner.
Yepp... another buzy monday!!

Inga kommentarer: