måndag 15 oktober 2007

Lugn helg i Täby

Återigen är det måndag i det gråa höstmörkret här på Gotland. Men det tycker jag e perfekt, har man bra anledning att sitta inne och spela spel eller läsa böcker! Läste ut boken Alkemisten av Paulo Coelho igår på resan tillbaka till Gotland. Mycket insiktsfull och tankvärd bok som jag starkt kan rekommendera.

Det var en skönhelg och lugn helg i Stockholm. Dock hemsk båtresa då det gungade så mycket så jag blev sjösjuk, har jag inte varit på minst 10 år. Satt kvar i kroppen på lördagen med då jag hade hemsk huvudverk hela dan. Men skönt att bara gå hemma och småpyssla lite me datorer och sånt hemma. De som jag måste göra då resten av familjen inte fixar det =)
I lördags hade vi trevlig middag på morsans jobb Såstaholm. Bilder därifrån finns att se på hjelmtorp.com .

Igår när jag kom hem så laddade jag ner demot till Call of Duty 4: Modern Warfare till PC. Nu gör det sig inte rättvist på min dator då grafiken inte direkt vart på topp. Men går ju inte att hävda att det inte är ett actionfyllt och intensivt spel. Nu var det bara en demo, men har förhandsbokat det till PS3.

Hade ett samtal med farsan i helgen om min blogg, och han tyckte att jag skulle börja blogga på engelska istället för svenska. Dels för att jag når en större målgrupp, men även för att träna upp min engelska. Ska ta mig en funderare på det... har fått andra indikationer att det vore bättre.

Inga kommentarer: