måndag 6 augusti 2007

Final Fantasy VI nostalgi

Såg nyss ett nytt avsnitt av Gametrailers retrospective serie om Final Fantasy. Denna gång handlade det om Final Fantasy VI, vilket de ägnade hela avsnittet åt, med rätta! Tror det skulle behövs mer för att verkligen framställa de spelet i sin rätta form. Kan inte räkna hur många gånger jag har spelat det spelet.

Enligt mig har det ända sedan jag spelade det förstagången varit de absolut bästa spelet i serien, eller överhuvudtaget för mig. Det är helheten men ändå de små detaljerna som gör det. Har beställt det till Gameboy Advanced, men de e för att jag måste ha alla versioner av det spelet som släpps. I mina drömmar skulle de göra en ny version av de, med ny grafik men samma story och system. Men det kan man ju drömma om. Men efter att ha sett de avsnittet idag fick jag verkligen lust att spela om det spelet, igen! Var ska ja hitta denna tid?
Har återupptagit Chrono Cross igen, och kommit så långt in i storyn nu så jag börjar få nostalgi känslor inte bara för de spelet utan också Chrono Trigger, båda dessa som ligger på min top 5 best games ever!!! Känns verkligen synd att de la ner projektet med ett 3:e Chrono-spel.

Man märker verkligen vad ett spel har betytt för en, när man ser en trailer eller en sån här tillbaka blick, och det känns inombords hur massa känsolor börjar hoppa upp och ner. Läskigt, men en skön känsla!


Inga kommentarer: