torsdag 9 augusti 2007

Personligt varumärke

Då har jag tagit ytligare ett steg i jobbet med mitt egna personliga varumärke, genom att skaffa min en MySpace sida. Tycker det är lite skoj att arbeta med sitt varumärke, och se hur det utvecklas. Bara genom att göra en enkel sökning på Google får man ganska bra information om hur man ligger till. Jag tror att min generation verkligen är sån att "finns man inte på internet, finns man inte alls". Vet ju själv när man ska söka något företag eller person, att om man inte hittar det genom att söka på internet, tar man ganska lätt direkt förgivet att företaget inte finns, eller att de inte vill synas(?). Samtidigt går det att argumentera för internets möljighet för myndigheter och andra organisationer att leka Storebror. Något jag starkt är emot, samtidigt som jag tycker det är sjukt skoj att titta på besökar statistik på bloggen, webbsidan, ja även i jobbet när jag rapporterar webbstatistiken från www.gotland.info. Känner att jag vill veta så mycket mer, nästan ner på detalj nivå vilka som varit inne. Haha trodde aldrig jag skulle vara en statistik människa, men känner mer och mer hur viktigt det är i affärssammanhang.

Min MySpace sida har nyss blivit skapad, och jag har inte haft någon tid att fylla den med information och dylikt, så ta den för vad den är.
www.myspace.com/danielhjelmtorp

Inga kommentarer: