onsdag 8 augusti 2007

NES på iPhone och nytt från Apple

Hur coolt är inte detta? NES emulator med spel tlll iPhone:en redan! Verkar kanske inte vara helt perfekt än, men känns som givet att skaffa sig när jag köper iPhone.



Började dagen med att se en presentation av de nya versionerna av Apples iMac serie. Apple är mästare enligt mig på att marknadsföra sina produkter. Dels tillverkar de bra och snygga produkter som blir allt mer populära, men ännu roligare är det att se Steve Jobs presentera dem på diverse Keynotes och andra mässor. Efter att ha sätt både dokumentäre
n Triumph of the Nerds och filmen Pirates of the Silicon Valley, har jag fått en helt ny syn på Apple och framförallt Steve Jobs. Han behöver ingen media träning direkt, utan han är enligt mig en av de bästa presentatörerna jag har sett. Har blivit standard för mig att följa alla presentationer Apple släpper på sin site där de annonserar nya produkter och demonstrerar dem. Dels tycker ja detta är ett bra sätt att marknadsföra sina produkter, där de kan ge ut mer information än bara annonser eller tv-reklam.

Men framförallt Steve Jobs, som innovatör, visionär och chef. Har en bok hemma jag ska läsa som handlar om andra ronden av Apples historia då Jobs kommer tillbaka till Apple och vänder företaget till vad de är idag. Enligt mig har han fått alltförlite kred för allt som han bidragit till den tenkiska utveklingen. Samma gäller Bill Gates. Båda dessa herrar har verkligen förtjänat deras pengar och framgångarna. Just nu är jag inne i en Apple period, är riktigt sugen på att skaffa en Macbook Pro, även om den är dyr så känns det som en grym maskin, som man dessutom kan spela spel på nu. Sen blir det ju ännu bättre när EA och id har börjat optimera spel för Mac. Fler och fler skaffar Mac, ett bevis enligt mig på att de gör bra produkter, som folk gillar och som även förmedlar en känsla, ett bra varumärke!

Inga kommentarer: