tisdag 21 augusti 2007

Square-enix online store!

I natt lanserades Square-enix Online Store där man kan köpa diverse saker från Square-enix spelserier. Allt ifrån figurer, smycken och spelkort finns att beställla, dock enbart i USA!? Blev ju riktigt shoppingsugen när jag var inne och kollade vad som fanns, men sidan verkar fortfarande inte helt fungerande med inloggning och sånt. Här i europa får vi nog fortfarande beställa från Amazon.co.uk typ eller andra ställen. Men det visar ju på att efterfrågan på allt kring de stora spelen är stor.

Jag håller inte räkningen på hur många speciall-limited edition boxar det finns att beställa till nya Halo 3 t ex. Riktiga hardcore fans tros betala vad som helst tydligen... ska jag säga som måste ha alla versioner av Final Fantasy 6 som jag kan komma över. Tycker bara det är synd att det finns så lite merchandise kring de gamla klassiska spelen. Skulle gärna vilja ha massa att handla från Chrono Trigger, Chrono Cross, Secret of mana och självklart Final Fantasy 6!
Den enda jag hittade var denna:

Kefka i sin slutgiltiga form! Men jag vill ha mer från karaktärerna, Terra framförallt. Sen allt från Chrono Cross och Trigger skulle jag enkelt köpa. Klarade ju Chrono Cross i söndags igen, för andra gången. Det är synd att de spelet inte fått mer uppmärksamhet. Visst har det fått bra kritik överallt, men försäljningen var inte vad man kan ha trott. Jag vet inte om det är för att spelet är för komplex för folk, eller att det är svårt att relatera om man inte spelat Chrono Trigger (vilket jag anser att man ska göra oavsett). Det är även synd att uppföljaren som de ryktades om lades på is. Det är inte sagt att de aldrig kommer en uppföljare. Lösa rykten på nätet säger att Square inte är helt stängda för en uppföljare, och att ska de ske, måste det göras rätt för att behålla den äkta känslan, vilket jag tycker är helt rätt. Vill hellre vänta länge (eller inte få något nästa spel alls) istället för att få ett halvhjärtat spel som blir en besvikelse.
Sen vet jag att några fan arbetade med att uppdatera Chrono Trigger och göra om spelet till 3D, Chrono Resurrection. Men Square gillade inte det så de tvingade dem att lägga ner projektet. Sen
vet jag inte om det hade gjort sig så bra och om de hade haft samma känsla, jag är klyven.

Fick ännu mer lust att spela om Chrono Trigger efter att ha klarat Chrono Cross i helgen. Det är något med de spelen som väcker känslo mässiga minnen. Man känner sig helt matt och som en ny människa med en ny syn på världen efter att ha spelat dem. Det värmer liksom inom bords...

Inga kommentarer: