måndag 27 augusti 2007

The New Rules of Marketing and PR

Har nyss läst klart en av årets bästa böcker enligt min mening. Boken är The New Rules of Marketing and PR av David Meerman Scott. En väldigt enkel men konkret bok där han tar upp och diskuterar hur man kan använda internet och alla de verktyg det för med sig för att marknadsföra sig. Alltifrån blogg, podcast, sökmotorer och vad som är viktigt att tänka på generellt när det gäller ny medier och tekniker. Boken har han skrivit med samma röst eller ton som hans blogg, vilket gör den lätt läst för de som inte är helt insatt i allt vad ny teknik gäller. Det är nog den boken som fått mig att få nya spännande och kreativa tankar detta året, samt gett mig massor av "aha!"-upplevelser. Efter att ha läst boken känner jag bara hur mycket jag vill jobba och lära mig ännu mera om alla de verktygen som finns. Något jag redan gjort nu när jag på jobbet arbetar med att lägga upp grunden för GTFs framtida webb marknadsplan och strategier innan jag slutar där. Bland annat ska jag sätta mig och läsa på ännu djupare om Google Adwords och Sökmotorsmarknadsföring. Men har även fått massa bra tankar och idéer hur man kan arbeta med bloggar, content och RSS på webbsidor.

Detta har nu blivit en av mina grundböcker gällande webben och marknadsföring, och jag anser att alla som ska jobba med webben, utveckling och marknadsföring borde läsa den här boken! Eller om man bara är intresserad av nya medier!


Inga kommentarer: