fredag 3 augusti 2007

Heja Retro spel!

Nu när Harry Potter är färdigläst så kan ja återvända till alla spel som ligger och väntar på att bli spelade. Började på The Darkness igår, samt att jag har Chrono Cross som jag måste komma igång med snart! Plus lite Nintendo DS spel. Har även bokat en rad till spel som kommer i September, bland annat:

Super Paper Mario till Wii
Assassins Creed till PS3

Heavenly Sword till PS3


Så det kommer bli en speltätt höst, precis som våren var. Men inte nog med alla nya spel som kommer, så släpps det ju mer gamla retro spel som aldrig förr! Har inte kunna prova att köpa gamle NES och SNES spel till Wiin, bara för att jag inte haft internet till den. Men nu har jag det, trådlöst både till den och till PS3an. I PS3an har jag laddat ner toppen spel som Callin All Cars och Super Stardust HD som jag spelat på tok för mycket.


Till Wiin har jag laddat ner 3st Virtual Console spel, men jag har en hel lista på spel som jag ska ladda ner därifrån. Sen vet jag ju att Mircrosoft har släppt massa gamla klassiker till deras online tjänst att ladda ner. Tycker verkligen att detta e toppen så att man kan uppskatta de gamla spelen återigen.



Fick ännu större sug efter det när jag igår satt och kollade på Gametrailers.com och hittade några serier de startat där de går tillbaka till början på några välkända spelserier och går igenom spel för spel fram till idag. Serierna so far var: Metroid, Final Fantasy och Zelda. Efter att ha tittat på dessa fick jag ett otroligt sug på att spela de gamla klassikerna igen. Så jag ska omgående införsklaffa mig en Wii Classic Controller, och börja ladda ner gamla klassika spel till Wiin. Visst det kostar en del, men det känns fortfarande inte så farligt att betala 50 spänn för ett retrospel, kontra 600 för ett nytt. Man får ju det man betalar för.

Tror detta även att ge ut gamla spel är ett bra sätt att promota nya som kommer. Dels för fans som nyligen upptäckte serien, och vill spela från början, men även för gamla fans som vet att en ny del är på väg som kan spela om klassikerna och bli ännu mer sugna inför nästa spel. Sen e det ju roligare att ha någon att spela de gamla spelen med som kommer ihåg dem, men det är en annan femma o nästa problem =)

Inga kommentarer: