tisdag 7 augusti 2007

Spelares engagemang!

Måste säga att detta va verkligen ambisöst! Om det är något jag ständigt förundras över så är det spelares engagemang och den energin de lägger på allt omkring spelen. Från modar, cosplay och typ de som bilden visar (någon som byggt in en guitar hero gitarr i Lego).
Bara en sån sak som alla som filmar hur de spelar och lägger upp det på nätet. Framförallt på YouTube kan man hitta hur mycket som helst. Vilket även enligt mig kan fundera som word-of-mouth marknadsföring, där spelarna själva marknadsför spelen.

Ett annat exempel jag verkligen uppskattar själv är när spelmusik mixas om (ibland blir de bättre än orginalet). På OverClocked ReMix har jag hittat massor av grymma mixar från alla möjliga klassika spel. Speciellt från mina favoritspel, Final Fantasy Vi, Chrono Trigger, Chrono Cross och Secret of Mana 1 & 2.

Är inte så kreativ som jag skulle önska när det gäller sånt, men uppskattar verkligen de som är!

Inga kommentarer: