torsdag 2 augusti 2007

Semester = segt på bloggen

I sommar har det varit riktigt segt med inläggen här, men det kan nog bero på att jag rest lite över allt. Först Hultsfred, sen Danmark och slutgiltligen Östersund. Därför har jag haft svårt att både hålla mig uppdaterad med vad som händer i spelbranschen och skriva här. Har även kommit på att jag inte alltid ska satsa på att skriva få långa (tunga), inlägg utan istället försöka skriva lite oftare lite kortare. Ibland kommer jag ju så klart skriva längre, men inte alla gånger. Och kanske inte alltid affärsinriktat (so2speak).

Men allt resande har gett mig massa tid att läsa böcker, vilket jag börjat uppskatta mer och mer. Har köpt upp mig ganska bra och har en fin hög som ligger och väntar hemma. Men bästa boken i sommar är nog jPod av Douglas Coupland, som jag starkt kan rekommendera, specielt till alla som gillar spel! Mycket referenser till både nya och gamla spel, men även andra fenomen min generation växte upp med. Så att mycket spelande har det inte blivit i sommar heller. Sitter mitt uppe i en omspelning av Chrono Cross, enligt mig ett av världens bästa spel. Sen i veckan fick jag The Darkness som jag ska börja på så fort jag läst klart senaste Harry Potter boken (äntligen få veta hur de slutar så man slipper fundera på det). Sen måste jag även skaffa mig en Wii Classic controller. Jag har ju iofs en GameCube kontroll men det är inte samma känsla. Har ju kopplat upp nu så jag kan ladda ner gamla spel till min Wii (urs vad det kommer försvinna pengar nu då!).

Senaste tiden, dvs när jag haft tid, har jag spela en massa Callin All Cars, speciellt med Stoffe. Riktigt grymt och enkelt party spel som jag kan rekommendera alla som äger en PS3 (typ de 10 i sverige som har den...). Ser framemot Guitar Hero 3 till PS3 i höst sen vilket jag kommer införskaffa ommedelbart då. Listan på spel jag ska handlar är lång nu... Inte kortare blev den heller efter E3 i Juli. Mycket att se framemot, fast de tycker nog inte plånboken eller bankkontot. Men men!


I sommar har jag även hittat en till idol, The Angry Video Game Nerd ! Uppmanar alla att gå in och kolla och få sett ett gått skratt.
Top 10 Nerd Moments of 2006:

Inga kommentarer: